Hej världen!

Jag tänkte börja med en introduktion:

Vad kommer du kunna läsa här?

Det här är min tränings(b)logg där jag har mig själv som mottagare men även dig som vill följa och förhoppningsvis inspireras. Mitt mål är att vara ärlig och dela så mycket som möjligt. Jag är nybörjare.

Hur ser min träning ut?

Jag har egentligen precis börjat springa. Det började med ett erbjudande om att springa Bellmanstafetten i slutet av sommarn i år. Helt ärligt var jag nära på att hoppa av pga att jag inte sprang under semestern (den där ångesten..) men valde att springa då jag inte ville förstöra för gruppen. Jag trodde allvarligt att jag inte kunde springa 5 km (jag har kommit fram till att mycket sitter i det mentala). Jag sprang då loppet (5 km) på 28:22.

Veckomål

Mitt mål är att springa ungefär varannan dag och då springer jag mellan 5-10 km per gång.

Hur når jag mina mål?

Jag har märkt att jag måste ha ett lopp framför mig för att kunna fortsätta springa.

Kost

Jag tror inte på dieter och har idag inte ändrat på min kost. Jag tror på att äta lagom portion. Jag är ganska dålig på att äta både frukost (direkt på morgonen – måste vänta ca 1-2 timmar) och middag, men försöker så gott jag kan.

/Tescho, som alltid avslutar blogginlägg med en signatur

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>